+ FOUND +

Навесні
Київська кінофабрика ВУФКУ, 79 хв.
«Навесні» (1929) — шедевр українського кіноавангарду, неігровий фільм, створений Михаїлом Кауфманом, братом і співавтором Дзиґи Вертова, в відповідності до авангардистської теорії «кіноока». В ньому постає нині майже невідомий Київ 1929 року, хоча кілька кадрів стрічки були також зняті в Харкові.
Кадри пробудження міста, поновлення його життя, перегукуються з ліричними картинами відродження природи. Уважна камера Кауфмана надовго зупиняється на усміхнених обличчях дітей, малюючи ліричну картину зізнання в коханні Києву. Також в «Навесні» Кауфман уперше використав принцип «прихованої камери».
Фільм посів 15 місце в списку 100 найкращих фільмів в історії українського кіно.
Дивіться «Навесні» в онлайн-кінотеатрі Довженко-Центру.
«”Навесні” (1929) Михаїла Кауфмана був радше кінопоемою, ніж документальним фільмом. У 1930 році на Україні цей фільм разом із “Землею” справив на нас незабутнє враження. Фільм «Навесні» відкрив для нас абсолютно нову форму документального кіно – поему, в якій ліричні образи відлиги та бруньок, що набрякають, передавали пафос просування СРСР шляхом будівництва соціалізму і не приховували досі існуючих пережитків минулого. Я бачив цей прекрасний фільм тридцять сім років тому, але зберіг про нього незабутній спогад.»
– Жорж Садуль, французький кінознавець